Beweegvloer op kinderopvang de Komeet

Bewegend leren en ontdekken op de Komeet

Volgende week wordt de beweegvloer in kinderopvang De Komeet in gebruik genomen. De kinderen staan te popelen van ongeduld!

Beweegvloer? Wat is dat?

De beweegvloer is een speciale mat met een beamer erboven die educatieve games projecteert en reageert op bewegingen van de kinderen. Deze games zijn speciaal ontwikkeld voor jonge kinderen, in samenwerking met pedagogen en wetenschappers. De Komeet is de eerste opvanglocatie van Blosse waar een beweegvloer geïnstalleerd is.

Laura Krom, manager kinderopvang op de Komeet “Wij hebben ervoor gekozen om een beweegvloer te installeren, omdat we bewegend leren erg belangrijk vinden. Het hele team staat te popelen om ermee aan de slag te gaan en we weten zeker dat de kinderen er heel enthousiast over zullen zijn!”

Waarom is bewegen zo goed voor (jonge) kinderen?

“Kinderenleren door te spelen: ze ontdekken letterlijk met vallen en opstaan en gebruiken daarbij hun hele lijf. Daarom is het zo goed om bewegen te combineren met spelend leren. Dan onthoud je datgene wat je geleerd hebt namelijk veel beter. Dat noemen we bewegend leren.”

Leverancier Springlab

Bij Springlab (https://www.springlab.nl/) werken allerlei innovatieve creatievelingen die de wereld weer in beweging willen krijgen. We bewegen namelijk met zijn allen veel te weinig, dus dat moet echt anders!

Springlab is voortdurend bezig om daar innovatieve oplossingen voor te verzinnen. Eén van die oplossingen is hun beweegvloer.

Adv Blosse Baby vd maand APRIL 2022 Rodi  De Komeet 130x195-1 Adv Blosse Baby vd maand APRIL 2022 Rodi De Komeet 130x195-1
beweegvloer komeet beweegvloer komeet